CARA KURUS DENGAN CEPAT DAN BERKESAN

CARA KURUS DENGAN CEPAT DAN BERKESAN

Assalamualaikum semua rakan-rakan
Semoga sentiasa sihat ceria dan bertenaga


Terpaksa turunkan berat badan....mahu tak mahu kena terima keputusan yang badan semakin slim dan cantik...

cara kurus dengan cepat dan berkesan
Wah wah...kenapa pulak terpaksa kurus ye, hmm menarik ni. nak tahu kenapa! baiklah biar Julia ceritakan.
Seorang kenalan dah mencuba set slim basic selama 60 hari.


Dan amat menarik sekali....berat badannya turun sebanyak 10kg...Haaa hebatkan..semakin ceria, semakin slim dan semakin cantik...

Teruskan membaca artikel ni akan akan dapat
Cara kurus dengan cepat,selamat dan berkesan
Mendapat berat badan ideal tanpa kesan sampingan
Kekal aktif,ceria dan sihat semasa dan selepas proses diet
Untuk turunkan berat badan ni perlukan disiplin ye. dari segi pemakanan, aktiviti riadah dan pengambilan supplement amatlah perlu..


Kenapa perlu supplement, sebab proses untuk menurunkan berat badan perlu dilakukan dari dalaman badan.. pembuangan lemak berlebihan, toksin2 dan pembersihan sistem pencernaan..



Supplement mestilah yang 100% semulajadi dan dijamin keasliannya serta selamat seperti Vitamin2 Shaklee ni. Banyak kes yang menggunakan ubat-ubatan dan lain2 menemui kegagalan kerana ia hanya bersifat sementara dan mempunyai bahan2 kimia yang sebenarnya memberi kesan kesihatan yang berpanjangan...


kurangkan berat badan dengan selamat

Banyak ubat-ubatan yang sebenarnya boleh menyebabkan kegagalan sistem-sistem dalam badan jika diambil secara berterusan...hmm bahayanya.

Kenapa Set Kurus Shaklee menjadi pilihan utama untuk mendapatkan berat badan ideal dan sihat.
  • Ia dijamin selamat
  • Ia berkesan untuk menurunkan berat badan
  • Menjadikan tubuh lebih sihat dan cergas
  • Membantu anda kita kelihatan lebih sihat dan ceria
Ha, jom berkenalan dengan set kurus shaklee ni.
  1. Lecitin
  2. Alfalfa
  3. Omegaguard
  4. Herbalax
  5. Cinch shake
  6. Esp
Bila ingin memulakan diet, pastikan kita letakkan target dahulu, set goul...contohnya "Mencari 60kg dlm 60hari"
atau hilang '10kg dalam 30hari'..buatkan jadual diet kita dan letakkan ditempat yang senang kita lihat...
kurangkan berat badan dengan selamat
Tujuan kita ada jadual atau checklist supaya kita kekal fokus dan berjaya mencapai matlamat. orang yang merancang dan berusaha pasti berjaya...

bersenam dan jaga diet harian


Jangan lupa, setiap perkara baik yang kita lakukan mestilah diiringi dengan doa, dan pastikan niat kita adalah baik. Jika anda seorang isteri...pastilah ingin menggembirakan hati suami dan sekiranya kita sihat dan cergas...pastilah banyak perkara yang boleh dilakukan.



Jika anda seorang suami tentulah isteri anda gembira jika suaminya slim, segak dan bergaya. Ha niatkan supaya tujuan kita turukan berat badan ini dapat menambah nilai kepada orang lain...

Ok, biar julia terangkan keistimewaan vitamin2 untuk set 
kurus Shaklee.

Lecitin

set kurus yang selamat produk
Lecithin

  • Mereka yang hendak menurunkan berat badan perlukan Lecithin Sebab ia bertindak mengemulsikan lemak. Pengambilan Lecithin 4,000mg sehari untuk keputusan yang baik.
  • Lecithin bertindak sebagai pelarut utk kolestrol, triglycerides dan lemak-lemak yg lain. Ia membantu mencegah penyakit2 seperti high blood pressure, stroke,heart disease serta arteri yg mengeras … Malah sesetengah pakar mengesyorkan pengambilan sehingga 6,000-7,000mg sehari jika berhadapan dgn masalah kesihatan yg sebegini.
  • Lecithin memainkan peranan utama dalam penyerapan zat2 penting dari saluran darah ke dalam sel2 badan..Tanpa lecitin yg mencukupi..membran sel akan mengeras dan seterusnya menyukarkan proses penyerapan…
  • Banyak faktor seperti bahan2 kimia dari persekitaran yg tercemar, bahan2 metal, dadah, food additives, pesticides, etc.. semuanya menyebabkan membran sel mengeras yang mana pastinya menyukarkan proses penyerapan zat2…jadi dgn cara menambahkan pengambilan Lecithin, pasti ianya keputusan yg bijak.,
  • Lecithin membantu mengurangkan atau mencegah penyakit berkaitan hati.…
  • Lecithin merupakan sebahagian dari unsur yang mengelilingi fiber saraf. Tanpanya, fungsi saraf ni kurang efisien. Sebab tu mereka2 yang menderita akibat multiple sclerosis, fibromyalgia, tekanan, PMS, dapat merasakan kesan yang positif apabila mengambil Lecithin.
  • Lecitin membantu sistem imunisasi dengan membalut sel darah merah kita dan seterusnya memberi perlindungan dari serangan virus, kuman dan bakteria. Di samping itu, struktur Lecithin itu sendiri melindungi sel dari teroksida.
  • Lecithin juga dikenali sebagai makanan otak dan saraf. Ia membantu sel otak berkembang,penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter (berkaitan short term memory). Lecithin dipercayai mampu mengurangkan atau mencegah senility (nyanyuk) atau Alzheimer’s disease. Malah sesetengah pakar menyarankan pengambilan 7,000mg sehari utk memulihkan sistem ingatan…
  • Lecithin juga dikatakan sumber hormon neurotransmitter; di mana ia menggalakkan proses tidur. Kekurangan hormon ini dikatakan menjadi punca insomnia.
  • Lecithin adalah asid lemak perlu yang penting dalam penjagaan paru2 kerana kebolehannya mencairkan mukus dan mencegah iritasi. Dan sebab itulah ianya berguna bagi2 mereka2 yg mempunyai alergi, hay fever, asma ,bronkitis dan emphysema.
  • Lecithin bertindak sebagai pelincir bagi joint (sendi2) dan membantu dalam penjagaan tisu buah pinggang 
  • Lecithin adalah zat untuk kecantikan.. ianya perlu dalam menghasilkan rambut yg sihat, cantik berkilat, kulit yang lembut gebu dan juga dalam mencegah eczema.
  • Lecithin diperlukan dalam penghasilan pelbagai hormon seperti epinephrine. Sebab tu ianya amat berguna dalam mengurangkan atau mencegah PMS dan gejala2 menopause.
  • Lecithin, bersama unsur2 lain digunakan utk membuat BILE.. yang mana fungsinya adalah mencairkan lemak. Pengemulsian ini memudahkan penyerapan zat2 seperti vitamin A,D,E dan K ke dalam badan.
set kurus yang selamat produk

Banyakkan kelebihan Lecitin ni. sebenarnya ia sesuai untuk seisi keluarga juga, kepada yang mementingkan kesihatan digalakkan untuk mengambil Lecitin ni.

Alfalfa Complex

cara semula jadi untuk kurus

Kalau ada masalah sembelit atau perut meragam, memang sesuai sangat makan alfalfa ni. pengalaman Julia sendiri sejak menggunakan Alfalfa ni memang tak pernah kena sembelit dan perut meragam..

Kalau rasa lain macam je, lepas julia ambil Alfalfa..masalah selesai, Teringat semasa hari raya lepas bila abang ipar kena sembelit...ha terus bagi dia 3 biji untuk makan, 4 jam lepas tu..habis semua keluar....lega betul katanya.
Lepas tu dia sendiri beli dan amalkan makan alfalfa.

Mencuci hati, darah dan usus
Alfalfa adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan Kenormalan badan yang berasid.
Menghilangkan Toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit serta otot.

Melawan alahan
Ia membantu memperbaiki keadaan kulit dan hidung yang sensitif (resdung), kurap, bau badan yang tidak menyenangkan dan ulat air (athlete's foot)  dengan berkesan

Membantu memperbaiki sistem pencernaan
Alfalfa membantu mengatasi masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperasiditi, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.

Membantu menyingkirkan lemak dan kolesterol
Ia juga berupaya untuk menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi jika diamalkan secara berterusan. Ia bertindak sebagai span untuk menyerap kolesterol kerana ia mempunyai saponin.

Melawan tumor
Dengan mengamalkan memakan alfalfa untuk mengalkalikan badan, ia membantu memperbaiki sel-sel dari serangan kanser dan tumor

Melegakan tubuh badan dari keletihan
Ia juga membantu memperbaiki sistem badan supaya dapat mengelakkan dari serangan penyakit.


Bila badan kita sihat cergas. tentulah kita akan jadi aktif dan produktif, tak sempat lemak2 nak berkumpul dalam badan...habis terbakar semuanya.

Omegaguard

produk kuruskan badan dan berat sihat

Omegaguard membekalkan asid lemak omega-3 yang berpotensi ultratulen dengan spektrum penuh bergred farmaseutikal. Ia terhasil dari Minyak ikan terbaik dunia

Omegaguard mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi.

EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi-fungsi otak. Satu hidangan omegaguard menyediakan 990mg asid lemak omega-3.

Ultratulen dan Bergred Farmaseutikal
Omegaguard dihasilkan melalui satu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat dikebanyakan jenis ikan.

  • Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita.
  • Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan.
  • Mencegah salur darah dari tersumbat.
  • Omega 3 dapat mengelakkan strok.
  • Mengekalkan tekanan darah yg normal.
  • Membantu mengurangkan ketegangan urat leher.
  • Mengurangkan sakit kepala.
  • Merendahkan kolestrol.
  • Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan.
  • Mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL.
  • Mengawal masalah obesiti.
  • Mengurangkan risiko penyakit jantung.
  • Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin.
  • Meningkatkan perkembangan memori janin & kanak-kanak.
  • Meningkatkan sistem imun tubuh & sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak.
  • Membantu menyihatkan paru-paru
  • Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll.
  • Mengurangkan demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis & SLE (lupus erythematosus).
  • Omega 3 membantu memperbaiki penyakit buah pinggang.
  • Membantu menentang kanser paru-paru, payudara kanser prostat dan kanser kolon.
  • Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan.
  • Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik.
  • Memelihara fungsi-fungsi sendi.
  • Mencegah penyakit gout.
  • Mengurangkan keradangan/kesakitan pesakit sendi/tulang.
Selain itu, Omega 3 yg terkandung dalam Omega Guard Shaklee juga membantu memperbaiki masalah berkaitan otak seperti berikut:
  • Mencegah insomnia.
  • Mengurangkan tekanan emosi.
  • Mengurangkan kemurungan dan kebimbangan.
  • Membantu memperbaiki masalah autism.
  • Membantu memperbaiki masalah kanak-kanak hyperactive.
  • Mengurangkan masalah schizophrenia.
  • Mengurangkan masalah lupa pada wanita yang telah melahirkan anak.
Macamana semua, banyakkan kelebihan Omegaguard, untuk yang mempunyai masalah sendi serius boleh cari penyelesaiannya disini:

Herbalax

set kurus shaklee harga


Herbalax ni pun istimewa jugak, sebagai pelengkap set slim shaklee. Antara keistimewaan Herbalax Shaklee ialah

  • Merawat sembelit dan menyokong kesihatan dan membersihkan usus
  • Ia menyokong fungsi pernafasan,melegakan kahak,sakit tekak dan membantu ketidakhadaman,menyokong kestabilan hormon dan memberi tenaga
  • Melegakan sembelit, mengekalkan kesihatan usus besar,menyokong kesihatan hati,ginjal dan buah pinggang.
  • menggalakkan penurunan berat badan dengan mengawal nafsu makan,mengelakkan ketegangan perut,menggalakkan pencernaan yang sihat.
  • Menggalakkan sistem penghadaman,mengeluarkan gas atau angin,mengurangkan loya.
Memang superb herbalax ni, kombinasi semua vitamin ni dapat membantu anda untuk menurunkan berat badan dengan cara sihat dan selamat. keputusannya pastilah positif.

Chinch Shake dan ESPsumber protein untuk kurus


Keduanya bertindak sebagai Dalam diet yang sihat, protein amat diperlukan untuk menjaga otot daripada ditukarkan kepada tenaga. Lemak yang disingkirkan akan tinggalkan ruang untuk diisi dengan membina otot baru. Supaya kulit akan kelihatan tegang dan nampak lebih cantik.



badan cantik dan solid

Protein boleh dibina dengan Cinch Sake Mix dan Energizing Soy Protein Shaklee. Makan ESP akan buatkan kita kenyang lebih lama, jadi nafsu makan akan dapat dikawal.


Cinch Sake Mix ni ada 3 perasa, Vanilla, Chocolate dan Cafe Latte, jadi boleh la pilih yang mana rasa kegemaran kawan kawan ya.

macam mana nak kurus sihat


Set kurus ni BEBAS BAHAN KIMIA. Semua dari bahan semulajadi. Informasi dari Presiden FOMCA, Persatuan gabungan Pengguna Malaysia, Produk kurus yang mempunyai kesan cepat MESTI bercampur dengan bahan kimia.



Untuk hasil yg lebih cepat Kawan-kawan masih perlu bersenam, tak kiralah sama ada dirumah, diluar semasa riadah atau dipejabat ...



Sebenarnya senaman ni banyak faedahnya, selain mengekalkan kecergasan tubuh badan, ia juga mempercepatkan proses menurunkan berat badan ideal...



Jadi jangan bertangguh lagi...jom mulakan langkah senaman sihat anda....


bersenam dan jaga badan
lakukan secara konsisten. Pelajari kaedah senaman yang betul untuk mengelakkan sebarang kecederaan.


Disamping tu, cara makan mestilah betul. Biasanya bila sebut diet...mesti kurangkan makan atau tak makan langsung pada waktu2 yang penting. 
tabiat pemakanan yang sihat
Seperti sarapan pagi dan malam...sebenarnya cara begini tak tepat.
ada tak anda gunakan salah satu cara-cara dibawah...
  • Skip makan breakfast, lunch dan dinner ?
  • Gunakan produk diet yang kurangkan berat dengan cepat, tapi lepas tu badan naik balik cepat je. Macam yoyo. Turun naik.
  • Makan sikit je dalam sehari.
  • Tak makan lunch sebab meeting. Lepas tu waktu malam makan lebih banyak sebab lapar sangat.
Pernah tak dengar riwayat Nabi SAW yang berbunyi:
“Kami adalah kaum yang tidak makan sampai kami lapar dan jika kami makan maka kami tidak (sampai) kenyang.”
Makan sebelum lapar dan berhenti sebelum kenyang. Ya, menurut kajian sains, jika kita makan 5 kali sehari dalam kuantiti sedikit setiap hidangan, badan kita akan membakar lebih banyak lemak.


Sebab ini akan tingkatkan metabolisme badan. Wahh.. hebatkan..Nabi Muhammad SAW dah ajarkan tips makan yg betul kepada umatnya...kita cuma perlu ikut sahaja.

Kan mengikut sunnah Rasullullah SAW akan mendapat ganjaran kebaikan. In Shaa Allah.

diet harian seimbang untuk kurus


Cara diet yang betul untuk kurus sebenarnya macam ni ya.

1. Sarapan pagi
2. Santapan pagi
3. Makan tengahari
4. Minum petang
5. Makan malam
"Makin kerap kita makan, makin banyak tenaga dibakar. Betul, cuba tanya pakar diet atau dietition"
Apa jadi dalam perut jika kita makan lebih kerap
Bila makanan masuk sikit sikit, perut ada lebih ruang untuk hadamkan. Kalau makan sekali banyak, ada makanan yang terlepas tanpa sempat dihadam.
kawal berat badan
  • Dengan makan kerap dan sedikit, kita takkan rasa lapar. Betul. Jadi nafsu makan dapat dikawal
  • Bila kawan-kawan makan dengan kerap, ia menghalang kawan-kawan dari rasa lapar dan terdorong untuk makan dengan banyak pada hidangan seterusnya.
  • Makan kerap ni akan, metablisme badan akan naik. Perut lebih cekap. cubelah, Mesti akan rasa berbeza.

Baiklah, saya pasti dengan perkongsian lengkap ni akan dapat membantu kawan-kawan semua untuk mendapatkan berat badan yang ideal secara sihat, selamat dan berkesan.


Semoga rakan-rakan semua akan berjaya mencapai misi dan jangan lupa teruskan berusaha dan berdoa...kekal bersama set slim Shaklee yang hebat ini.



Sekiranya anda ingin kelebihan set shaklee hubungi JULIA ye

Di nombor 010-5411108 whatsapp pun boleh +60105411108.
Kalau rakan-rakan inginkan kelebihan menjadi ahli Shaklee juga boleh beritahu Julia...

Banyak kelebihan menjadi ahli Shaklee sebenarnya...hanya register dan rakan-rakan akan menikmati keistimewaan yang berterusan dari Shaklee.

Ha...untuk suami2 atau jejaka2 kalau malu2 boleh hubungi suami julia...
Najip Zulkarnain ditalian 010-5475859. Whatsapp +605475859...




Kepada kawan-kawan Julia, boleh tinggalkan komen dibawah ye...kita kongsikan komen-komen positif untuk manfaat bersama...


Terima kasih. sampai jumpa lagi

Langgan Artikel Terkini Terus Ke Peti Emel:

0 Response to "CARA KURUS DENGAN CEPAT DAN BERKESAN"

Post a Comment